Sommarformen närmar sig!

Nu närmar sig sommarformen och det märks när jag besöker gymmet. Är det mycket folk och jag vill använda en viss maskin ja då flyttar folk på sig. Frågar jag om rodd maskinen är ledig ja då låter de mig träna på den. Det är samma sak med musiken på gymmet. De byter genast musik då jag kommer in. Upptäcker också att när min vattenflaska börjar vara tom ja då är det genast någon som fyller den med färskt vatten. Precic som jag vill ha det och eftersträvat. De ser ju att jag har sommarform nu!

Ha Ha, den beskrivningen ska ni inte tro på och det är inte därför jag tränar. Jag tycker ju det är kul. En person som uppträder som ovan är ju inget jag tycker är normalt i alla fall.

Jag skriver detta inlägg med anledning av de frågor jag fått om min viktnedgång. tiill saken hör att jag minskat 10 kilo sedan början av februari. Jag la om kosten och började träna ännu mer än tidigare.

Kosten: (exempel) Frukost: 1 kopp kaffe två fullkornsbröd med pålägg inget smör. Mellanmål: Frukt  Lunch: proteinrik föda lite kolhydrater. Mellanmål: Frukt Middag: Proteinrik föda lite kolhydrater Kvällsmål: Te samt en skiva fullkornsbröd med pålägg. Övrigt: Dricker typ 2 proteindrinkar varje dag samt har keso på smörgås och även till måltiderna. Jag dricker också en hel del vatten. Jag avstår till 99% från godis, läsk (dricker sockerfri i så fall), fikabröd.

Träning: Styrketränar ca 3 ggr i veckan och tränar då olika övningar varje gång. Detta gör att jag kan ta i mera i övningarna. Förutom detta så brukar jag ta en löprunda eller långa promenader (minst en timma) typ 3 ggr i veckan. Detta kan variera ibland beroende på hur man arbetar. Dessutom blir det lite kickboxning mot säck alternativt skuggboxning som uppvärmning.

Övrigt: Dricker ingen alkohol vilket inte skett på sex-sju år och jag nyttjar ingen som helst tobak.

Jag tror att ska man börja träna och lägga om kosten så gäller det att inte börja för hårt. Det kan vara lämpligt med två promenader och två lätta styrkepass i veckan. Minska på sötsaker. Det är boven för de allra flesta. Om du ska fara någonstans så ta en promenad eller cykeltur s.k avardagsmotion. Många kör bil till jobbet när det tar en kvart att gå!


Kommentarer
Postat av: Mikael Johansson

Keso! Skulle aldrig få i mig sådant men skära ned på kolhydrater skulle man kanske testa. Nu cyklar man ju mer på sommaren också så då kanske man tappar vikt.

2010-06-03 @ 11:42:20
Postat av: Mikko

Var hittar du alla dessa bilder på nakna män?

2010-06-03 @ 11:58:00
URL: http://mikko.bloggsida.se
Postat av: Björn Granberg

Det tar en halvtimme att gå till jobbet och 10 minuter med bil, Kanske man ska börja gå ?



Men då hinner man inta käka den där extra ost frallan..

2010-06-04 @ 22:50:14
Postat av: Bertil Örjestad

BG: Du kan käka den under tiden alternativt kliva upp tidigare eller börja senare! :)

2010-06-04 @ 22:56:30
URL: http://borjestad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0